Tuesday 17 August 2010

Ice Cream Cone Cakes


Khas untuk birthday 'buntat' saya yg ke-2 pada 08 Ogos yg lepas, saya buat ice cream cone cake bagi mengganti cupcake yg biasa...sekadar untuk mencari kelainan dan juga untuk mencuba sesuatu yg baru. Untung supermarket kat sini ada jual ice cream cone yg flat bottom...senanglah sikit bila nak handle.

Saya buat choc cakes yg biasa dan fill batter sampai hampir penuh sebab saya nak cake tu naik sampai jadi macam dome...baru la nampak real sikit macam ice cream. Time bakar saya susun saja dalam loyang empatsegi, tak perlu nak sendal untuk elak cone tu terjatuh.

Untuk deco, saya dan adik sama2 guna teknik swirl saja, dan tulisan tu suami yg tolong tulis...jadi semua orang buat contribution lah kat kek ni...simply base on lots of love.



Inilah hasilnya...cuma kek ni bermasalah sikit untuk dibawa pasal agak tinggi dan ....yup...lama2 cone ice cream tu lemau gak...hehe
Heppi Besday Arrash, panjang umur...next year Mak Ngah bagi kek lagi ye...



No comments:

Post a Comment