Pages

Thursday, 16 October 2014

Buah Bunga Tongkeng

Makngah pernah tengok ada blogger tayang buah bunga tongkeng...tak pernah tengok sebelum ni. Dalam pada tu, tertanya juga kenapa pokok bunga tongkeng makngah dok berbunga saja...bila nak jadi buah ni...sampai nak kutip bunga pun jadi berkira2.




Alhamdulillah, sekarang ni ada juga rezeki makngah nak tengok n belek buah tongkeng ni...hari2 belek..tunggu masak...nak tengok pulak dalamnya macam mana, rupa bijinya bagaimana...entah bilalah nak masak ni....sabar je lah...tungguuuuu.....






Wednesday, 15 October 2014

Ketupat Palas Goreng


Inilah menu favourite makngah...baki ketupat palas 'dibogelkan' dan digoreng garing...makan pulak time panas2...luarnya ranggup, dalamnya lembut...naik rasa lemak pulut tu...tak payah cicah, sedap dimakan begitu saja..hehe