Pages

Wednesday, 15 October 2014

Ketupat Palas Goreng


Inilah menu favourite makngah...baki ketupat palas 'dibogelkan' dan digoreng garing...makan pulak time panas2...luarnya ranggup, dalamnya lembut...naik rasa lemak pulut tu...tak payah cicah, sedap dimakan begitu saja..hehe

6 comments:

  1. Owh ...baru tahu ni...nasi impit goreng dah pernah dengar dah...yang ni x payah celup tepung bagai yer?..gpreng camtu ajer ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. deep fried, x celup tepung. minyak tak masuk dlm ketupat tu, pasal pulut dah padat...kawan makngah yg ajar ni

      Delete
  2. Replies
    1. memang sedap...ralit makan tak sedar berbiji2...

      Delete
  3. Nampak macam makanan Jepun dah tu marvellous.

    Diana pulut tak berapa boleh makan, anginnya tak tahan.
    Gara-gara masa merantau tahun 1 di Jepun dulu tak jaga makan. Tak rajin masak sibuk dengan sekolah.
    Teringat pertama kali balik Malaysia masa duduk Jepun mak ada buatkan pulut durian.
    Diana makan terus muntah.
    Husband pun kalau tengok Diana makan pulut dijeling-jeling dan kena tegur nanti ada masuk tandas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tahan nak buat macammana kan...makngah setakat angin je la...sekali sekala je masak pulut kat umah utk tukar2 selera.

      Delete