Pages

Thursday, 16 October 2014

Buah Bunga Tongkeng

Makngah pernah tengok ada blogger tayang buah bunga tongkeng...tak pernah tengok sebelum ni. Dalam pada tu, tertanya juga kenapa pokok bunga tongkeng makngah dok berbunga saja...bila nak jadi buah ni...sampai nak kutip bunga pun jadi berkira2.




Alhamdulillah, sekarang ni ada juga rezeki makngah nak tengok n belek buah tongkeng ni...hari2 belek..tunggu masak...nak tengok pulak dalamnya macam mana, rupa bijinya bagaimana...entah bilalah nak masak ni....sabar je lah...tungguuuuu.....






5 comments:

  1. Assalam singgah, tak tau lgsung bunga ni, dn apa2 berkaitan dgnnya

    ReplyDelete
  2. terima kasih singgah...makngah pun tak berapa tau juga..baru nak belajar2

    ReplyDelete
  3. Bunda pun pertama kali dengar bunga tongkeng ni...memang tak tau langsung..

    ReplyDelete
  4. Subur pokoknya MakNgah.
    Belum pernah ada peluang tengok buahnya.
    Bila berbunga pun rasa selalu sayang nak petik sebab comel.

    ReplyDelete